Update coronavirus

Er zijn op dit moment veel vragen met betrekking tot het coronavirus (COVID-19). Onze medewerkers doen er alles aan om iedereen van een antwoord te voorzien. Het kan door de drukte voorkomen dat de wachttijden voor telefoon en e-mail langer zijn dan je normaal van ons gewend bent. Daarom proberen we iedere dag de actuele richtlijnen te updaten op deze veelgestelde vragen pagina.  

VEEL GESTELDE VRAGEN OVER HET CORONAVIRUS

Is AquaZoo open voor publiek?
Publiek is van harte welkom. De maatregelen die wij op het park hebben getroffen zorgen er voor dat dit kan onder bepaalde voorwaarden.

Zijn er zaken waarmee ik rekening moet houden voordat ik naar AquaZoo kom?
Richtlijnen van het RIVM zijn ten alle tijden leidend! Vanzelfsprekend staat jouw veiligheid én die van onze dieren en medewerkers voorop.

AquaZoo hanteert – vanwege veiligheidsredenen – een maximum aantal bezoekers per dag. Om dit maximum te bewaken en jouw bezoek te kunnen garanderen, is het verplicht om op voorhand online toegang tot het park te reserveren.

Let op: dit geldt óók voor abonnementhouders, mensen die een ticket (via een actiepartner) hebben gekocht of een ticket hebben gewonnen. Heb je nog geen ticket, dan kun je deze alleen online aanschaffen in onze webshop.

Heb je al een ticket of ben je abonnementhouder, reserveer dan je toegang.
Heb je nog geen ticket, bestel deze dan online.

Wat zijn de regels wat betreft het gebruik van een mondkapje?
AquaZoo geeft gehoor aan de landelijke oproep van de Rijksoverheid en adviseert bezoekers vanaf 13 jaar om in onze binnenlocaties een mondkapje te dragen. Dit advies geldt niet voor je wandeling door het park in de buitenlucht.

Kan ik gewoon op elke moment bij AquaZoo naar binnen?
Nee, we hanteren – vanwege veiligheidsredenen – een maximum aantal bezoekers per dag. Om dit maximum te bewaken en jouw bezoek te kunnen garanderen, is het verplicht om op voorhand online toegang tot het park te reserveren. Je kunt hierbij kiezen uit verschillende aankomsttijden.

Ik heb online mijn toegang gereserveerd maar ik ben mijn e-ticket daarvan kwijt/vergeten, wat nu?
Check je mail en spambox.

Welke maatregelen worden er in AquaZoo getroffen om de veiligheid van een ieder te waarborgen?
Er zijn – vanwege de veiligheid – een aantal maatregelen getroffen om jouw veiligheid én die van onze dieren en medewerkers te waarborgen.

  • Er geldt een maximum aantal bezoekers per dag in het park
    Om dit maximum te bewaken en jouw bezoek te kunnen garanderen, is het verplicht om op voorhand online toegang tot het park te reserveren
  • Tickets zijn uitsluitend online te koop om wachtrijen bij de kassa’s te voorkomen
  • Betaling bij voorkeur met pin of contactloos
  • Er zijn tijdelijk geen voederpresentaties
  • De horecagelegenheden zijn voorzien van afhaalpunten waar je een drankje en/of hapje kunt kopen
  • Overal wordt 1,5 meter afstand aangehouden en waar nodig worden bezoekers en medewerkers gescheiden door middel van een (plexi)glaswand
  • Medewerkers houden toezicht op groepsgrootte en de 1,5 meter afstand
  • Bij iedere toiletvoorziening en winkel is desinfectiegel

Vanzelfsprekend blijven mensen thuis bij klachten van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Als een huisgenoot of gezinslid hier last van heeft, blijft het hele huishouden thuis.

Hoe beschermen jullie de dieren tegen het Coronavirus als het park weer open is voor publiek?
Dieren en mensen zijn gescheiden van elkaar waardoor fysiek contact nagenoeg onmogelijk is

Zijn er bepaalde dierenverblijven gesloten vanwege het mogelijk overdragen van het Coronavirus?

  • Het makigebied is beperkt open. (woe, za, zo tussen 11:00-14:00)

Kan ik gebruikmaken van de toiletten?
De toiletvoorzieningen zijn aangepast en te gebruiken

Kan ik iets te eten of drinken kopen in het park?
Jazeker, de horecagelegenheden zijn voorzien van afhaalpunten waar je een drankje en/of hapje kunt kopen. Er is geen binnen zitgelegenheid, maar buiten zijn picknickplaatsen, waar met het eigen gezelschap gebruik van kan worden gemaakt.

Ik heb een kortingsbon of pas, hoe dien ik vooraf online te reserveren?
Kies hiervoor in de ticketshop voor de optie ‘Ik heb een kortingsbon of pas’. Vervolgens selecteer je het aantal personen waarvoor je een kortingsbon of pas hebt en schaf je hiervoor tickets a € 0 aan. Bij aankomst in AquaZoo laat je vervolgens je e-tickets scannen samen met je kortingsbon of pas en reken je de ticket(s) min de betreffende korting af aan de kassa.

Ik heb een ticket gekocht via de website en deze verloopt uiterlijk 30 april. Wordt de geldigheid verlengd?
De looptijd van deze acties worden verlengd t/m 31 december 2020. Dit gebeurt automatisch en je hoeft hier zelf niks voor te doen.

Ik ben reeds in het bezit van een actieticket (zoals DPG Media en ANWB) met een geldigheid t/m 31 december 2020. Wordt de geldigheid verlengd?
De looptijd van deze acties wordt verlengd t/m 28 februari 2021. Voor verdere vragen kun je contact opnemen met de ticketaanbieder. Ook voor deze tickets geldt dat een bezoekdag en tijdslot gereserveerd dient te worden op de website(“ik heb al een ticket”).

Ik ben reeds in het bezit van een ticket via een loterij (zoals BankGiro Loterij en Nationale Postcode Loterij) met een geldigheid t/m 31 december 2020. Wordt de geldigheid verlengd?
Voor vragen omtrent tickets via een loterij kun je contact opnemen met de ticketaanbieder via info@uitstapjenaarkeuze.nl of info@dagjewegnaarkeuze.nl

Waar kan ik mijn auto parkeren?
AquaZoo heeft een ruim parkeerterrein, houd hierbij afstand! (Parkeren tegen betaling). Kom je met de auto? Dan is een parkeermunt verplicht. De parkeermunt is online en aan de kassa verkrijgbaar. Heb je een parkeerabonnement, dan kun je daarmee gewoon uitrijden.

Ik heb nog een kortingsbon, kan ik deze gebruiken?
Als de geldigheidsdatum correct is wel (deze kunnen we verlengen met het aantal dagen dat wij gesloten zijn geweest)

Kan ik ter plekke extra geld opnemen?
Ja, dit is mogelijk.

Mocht uw vraag en antwoord niet bij bovenstaande informatie staan kunt u telefonisch contact opnemen via 0511–431214, maakt u keuze 3.