Update coronavirus

Er zijn op dit moment veel vragen met betrekking tot het coronavirus (COVID-19). Onze medewerkers doen er alles aan om iedereen van een antwoord te voorzien. Het kan door de drukte voorkomen dat de wachttijden voor telefoon en e-mail langer zijn dan je normaal van ons gewend bent. Daarom proberen we iedere dag de actuele richtlijnen te updaten op deze veelgestelde vragen pagina.  

VEEL GESTELDE VRAGEN OVER HET CORONAVIRUS


Wanneer gaat AquaZoo weer open?
We zijn verheugd je te mogen melden dat AquaZoo op 18 mei haar deuren weer opent voor publiek. De huidige ontwikkelingen m.b.t. het COVID-19 virus en de maatregelen die wij op het park hebben getroffen zorgen er voor dat dit kan onder bepaalde voorwaarden. Richtlijnen van het RIVM zijn ten alle tijden leidend!

AquaZoo hanteert – vanwege veiligheidsredenen – een maximum aantal bezoekers per dag. Om dit maximum te bewaken en jouw bezoek te kunnen garanderen, is het verplicht om op voorhand online toegang tot het park te reserveren.

Let op: dit geldt óók voor abonnementhouders, mensen die een ticket (via een actiepartner) hebben gekocht of een ticket hebben gewonnen.

Heb je al een ticket of ben je abonnementhouder, reserveer dan je toegang.
Heb je nog geen ticket, bestel deze dan online.

Zijn er zaken waarmee ik rekening moet houden voordat ik naar AquaZoo kom?
Richtlijnen van het RIVM zijn ten alle tijden leidend! Vanzelfsprekend staat jouw veiligheid én die van onze dieren en medewerkers voorop.

AquaZoo hanteert – vanwege veiligheidsredenen – een maximum aantal bezoekers per dag. Om dit maximum te bewaken en jouw bezoek te kunnen garanderen, is het verplicht om op voorhand online toegang tot het park te reserveren.

Let op: dit geldt óók voor abonnementhouders, mensen die een ticket (via een actiepartner) hebben gekocht of een ticket hebben gewonnen. Heb je nog geen ticket, dan kun je deze alleen online aanschaffen in onze webshop.

Heb je al een ticket of ben je abonnementhouder, reserveer dan je toegang.
Heb je nog geen ticket, bestel deze dan online.

Kan ik gewoon op elke moment bij AquaZoo naar binnen?
Nee, we hanteren – vanwege veiligheidsredenen – een maximum aantal bezoekers per dag. Om dit maximum te bewaken en jouw bezoek te kunnen garanderen, is het verplicht om op voorhand online toegang tot het park te reserveren. Je kunt hierbij kiezen uit verschillende aankomsttijden. Het laatste tijdslot van 12.00-12.30 uur geeft ook toegang voor de rest van de middag

Ik heb online mijn toegang gereserveerd maar ik ben mijn e-ticket daarvan kwijt/vergeten, wat nu?
Check je mail en spambox

Welke maatregelingen worden er in AquaZoo getroffen om de veiligheid van een ieder te waarborgen?
Er zijn – vanwege de veiligheid – een aantal maatregelen getroffen om jouw veiligheid én die van onze dieren en medewerkers te waarborgen.

  • Er geldt een maximum aantal bezoekers per dag in het park
    Om dit maximum te bewaken en jouw bezoek te kunnen garanderen, is het verplicht om op voorhand online toegang tot het park te reserveren
  • Tickets zijn uitsluitend online te koop om wachtrijen bij de kassa’s te voorkomen
  • Betaling alleen met pin of contactloos
  • Er zijn tijdelijk geen voederpresentaties
  • Je kunt alleen in één richting door het park lopen
  • Overdekte bezoekersruimtes van dierenverblijven zijn tijdelijk gesloten
  • Het restaurant is open als afhaalpunt, zitgelegenheid is aangepast
  • Overal wordt 1,5 meter afstand aangehouden en waar nodig worden bezoekers en medewerkers gescheiden door middel van een (plexi)glaswand
  • Medewerkers houden toezicht op groepsgrootte en de 1,5 meter afstand
  • Bij iedere horecagelegenheid, toiletvoorziening en winkel is desinfectiegel
  • Alleen particulier bezoek is toegestaan

Vanzelfsprekend blijven mensen thuis bij klachten van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Als een huisgenoot of gezinslid hier last van heeft, blijft het hele huishouden thuis.

Hoeveel kilometer bedraagt de (aangepaste) wandelroute en is er ook een verkorte route?
De route brengt je langs alle dieren buiten en heeft een geschatte lengte van ca 2 kilometer, omdat er slechts één route gelopen kan worden is er geen verkorte route

Kom ik tijdens de (aangepaste) wandelroute langs alle dieren?
Je komt op de route langs bijna alle dieren, helaas is bezoek in het hoofdgebouw momenteel niet mogelijk

Hoe beschermen jullie de dieren tegen het Coronavirus als het park weer open is voor publiek?
Dieren en mensen zijn gescheiden van elkaar waardoor fysiek contact nagenoeg onmogelijk is

Zijn er bepaalde dierenverblijven gesloten vanwege het mogelijk overdragen van het Coronavirus?

  • Het binnegebied is gesloten om opstoppingen te voorkomen
  • Het makigebied is gesloten om opstoppingen en contact met deze dieren te voorkomen

Kan ik iets te eten of drinken kopen in het park?
Jazeker! De horecagelegenheden worden voorzien van afhaalpunten waar je een drankje en/of hapje kunt kopen. Alleen contactloos/ pin betalen.

Zijn er faciliteiten voor de (kleinste) kinderen, zoals een magnetron voor het opwarmen van de fles?
Een magnetron is aanwezig

Kan ik gebruikmaken van de toiletten?
De toiletvoorzieningen zijn aangepast en te gebruiken

Ik heb een lange tijd geen gebruik kunnen maken van mijn abonnement. Hoe word ik gecompenseerd?
Omdat wij het vervelend vinden dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je abonnement, bieden we jou als trouwe gast van ons park graag een compensatie aan. Iedere abonnementhouder heeft van ons een e-mail met daarin uitleg over de compensatie ontvangen. Heb je de mail niet ontvangen? Kijk dan even in je spambox. Binnenkort word je verder geïnformeerd.

Ik heb een groepsarrangement, activiteit of kinderfeest gereserveerd bij AquaZoo. Kan dit nog doorgaan?
Nee, tot nader order geldt dat dit helaas geen doorgang kan vinden. Je kunt voor het verzetten hiervan contact met ons opnemen.

Ik heb een kortingsbon of pas, hoe dien ik vooraf online te reserveren?
Kies hiervoor in de ticketshop voor de optie ‘Ik heb een kortingsbon of pas’. Vervolgens selecteer je het aantal personen waarvoor je een kortingsbon of pas hebt en schaf je hiervoor tickets a € 0 aan. Bij aankomst in AquaZoo laat je vervolgens je e-tickets scannen samen met je kortingsbon of pas en reken je de ticket(s) min de betreffende korting af aan de kassa.

Ik heb een ticket gekocht via de website en deze verloopt uiterlijk 30 april. Wordt de geldigheid verlengd?
De looptijd van deze acties worden verlengd t/m 31 december 2020. Dit gebeurt automatisch en je hoeft hier zelf niks voor te doen.

Ik heb tickets via Social Deal, Plussparen, Eurosparen Wintercampagne of Goede Doelen Loterij; dagje uit voor AquaZoo met beperkte geldigheid. Wordt de geldigheid verlengd?
De looptijd van deze acties worden verlengd t/m 31 december 2020. Voor verdere vragen kun je contact opnemen met de ticketaanbieder.

Ik heb tickets via Jumbo Extra’s, ING rentepunten, Esso Extra’s, Dagje uit Cadeaukaart, Dagje uit jaarkaart met een specifieke datum. Wordt de geldigheid verlengd?
Voor vragen over de geldigheid van de tickets met een specifieke datum kun je contact opnemen met de ticketaanbieder.

Waar kan ik mijn auto parkeren?
AquaZoo heeft een ruim parkeerterrein, houd hierbij afstand! (Parkeren tegen betaling). Kom je met de auto? Dan is een parkeermunt verplicht. Deze is enkel online verkrijgbaar. Heb je een parkeerabonnement, dan kun je daarmee gewoon uitrijden.

Ik heb nog een kortingsbon, kan ik deze gebruiken?
Als de geldigheidsdatum correct is wel (deze kunnen we verlengen met het aantal dagen dat wij gesloten zijn geweest)

Kan ik ter plekke extra geld opnemen?
Nee, dat is momenteel niet mogelijk