AquaZoo is open! Lees al onze maatregelen voor een veilig dagje uit in de buitenlucht.

Update coronavirus

VEEL GESTELDE VRAGEN OVER HET CORONAVIRUS

Zijn er zaken waarmee ik rekening moet houden voordat ik naar AquaZoo kom?
Richtlijnen van het RIVM zijn te allen tijde leidend! Vanzelfsprekend staat jouw veiligheid én die van onze dieren en medewerkers voorop. 

AquaZoo hanteert – vanwege veiligheidsredenen – een maximum aantal bezoekers per dag. Om dit maximum te bewaken en jouw bezoek te kunnen garanderen, is het verplicht om op voorhand online toegang tot het park te reserveren. 

Let opdit geldt óók voor abonnementhouders, mensen die een ticket (via een actiepartner) hebben gekocht of een ticket hebben gewonnen. Heb je nog geen ticket, dan kun je deze alleen online aanschaffen in onze webshop. 

Heb je al een ticket of ben je abonnementhouder, reserveer dan je toegang.
Heb je nog geen ticket, bestel deze dan online. 

Is het nodig om een negatieve corona test te overleggen voor mijn bezoek aan AquaZoo?
Nee, het is niet nodig om een negatieve test te overleggen tijdens je bezoek aan AquaZoo. Vanzelfsprekend blijf je thuis bij klachten zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Ook als een huisgenoot of gezinslid hier last van heeft, blijft  het hele huishouden thuis.

Wat zijn de regels wat betreft het gebruik van een mondkapje?
Vanaf 26 juni is het niet meer verplicht om in alle binnenruimtes een mondkapje te dragen. Indien medewerkers niet de mogelijkheid hebben om 1,5 meter afstand te houden tot gasten, dan dragen zij een mondkapje.

Kan ik gewoon op elke moment bij AquaZoo naar binnen?
Nee, we hanteren – vanwege veiligheidsredenen – een maximum aantal bezoekers per dag. Om dit maximum te bewaken en jouw bezoek te kunnen garanderen, is het verplicht om op voorhand online toegang tot het park te reserveren. Je kunt hierbij kiezen uit verschillende aankomsttijden. 

Ik heb online mijn toegang gereserveerd maar ik ben mijn e-ticket daarvan kwijt/vergeten, wat nu?
Check je mail en spambox. 

Welke maatregelen worden er in AquaZoo getroffen om de veiligheid van een ieder te waarborgen?
Er zijn – vanwege de veiligheid – een aantal maatregelen getroffen om jouw veiligheid én die van onze dieren en medewerkers te waarborgen. 

  • Er geldt een maximum aantal bezoekers per dag in het park
    Om dit maximum te bewaken en jouw bezoek te kunnen garanderen, is het verplicht om op voorhand online toegang tot het park te reserveren 
  • Tickets zijn uitsluitend online te koop om wachtrijen bij de kassa’s te voorkomen 
  • Betaling bij voorkeur met pin of contactloos 
  • Er zijn tijdelijk geen voederpresentaties 
  • Overal wordt 1,5 meter afstand aangehouden en waar nodig worden bezoekers en medewerkers gescheiden door middel van een (plexi)glaswand 
  • Indien medewerkers niet de mogelijkheid hebben om 1,5 meter afstand te houden tot gasten, dan dragen zij een mondkapje
  • Bij iedere toiletvoorziening en winkel is desinfectiegel 

Vanzelfsprekend blijven mensen thuis bij klachten van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Als een huisgenoot of gezinslid hier last van heeft, blijft het hele huishouden thuis. 

Ik heb een lange tijd geen gebruik kunnen maken van mijn abonnement. Hoe word ik gecompenseerd?
Jouw abonnement wordt automatisch verlengd met de periode dat we gesloten zijn geweest. Dit betekent een verlenging van 5 maanden. Een voorbeeld: liep jouw abonnement af op 31-12-2020, dan is deze verlengd t/m 31-05-2021. Iedere abonnementhouder heeft van ons een e-mail met daarin uitleg over deze compensatie ontvangen. Heb je de mail niet ontvangen? Kijk dan even in je spambox of lees de mail hier na. 

Hoe beschermen jullie de dieren tegen het Coronavirus als het park weer open is voor publiek?
Dieren en mensen zijn gescheiden van elkaar waardoor fysiek contact nagenoeg onmogelijk is 

Zijn er bepaalde dierenverblijven gesloten?
Het makigebied is beperkt open (woe, za, zo tussen 11:00-14:00).

Kan ik gebruikmaken van de toiletten?
De toiletvoorzieningen zijn aangepast en te gebruiken 

Kan ik iets te eten of drinken kopen in het park?
Jazeker, de horecagelegenheden zijn open.

Ik heb een groepsarrangement, activiteit of kinderfeest gereserveerd bij AquaZoo. Kan dit nog doorgaan?
Kinderfeestjes zijn weer mogelijk vanaf 19 mei met maximaal 2 volwassenen als begeleiding. Overige groepsarrangementen zijn ook weer mogelijk vanaf 26 juni. Als je hier vragen over hebt, kun je contact met ons opnemen via 088-9000360.

Ik heb een kortingsbon of pas, hoe dien ik vooraf online te reserveren?
Kies hiervoor in de ticketshop voor de optie ‘Ik heb een kortingsbon of pas’. Vervolgens selecteer je het aantal personen waarvoor je een kortingsbon of pas hebt en schaf je hiervoor tickets a € 0 aan. Bij aankomst in AquaZoo laat je vervolgens je e-tickets scannen samen met je kortingsbon of pas en reken je de ticket(s) min de betreffende korting af aan de kassa. 

Ik heb reeds online een ticket gekocht en heb hiervoor een tijdslot gereserveerd voor de periode dat het park gesloten was. Kan ik op een ander moment naar het park gaan?
Om jou op een ander moment de gelegenheid te geven AquaZoo te bezoeken, worden je huidige tickets automatisch verlengd, waardoor deze t/m 31 december 2021 te gebruiken zijn. Je dient opnieuw een bezoekdag en tijdslot te reserveren op de website (“ik heb al een ticket”). 

Ik ben reeds in het bezit van een actieticket (zoals DPG Media en ANWB) met een geldigheid t/m 31 december 2020. Wordt de geldigheid verlengd? 
De looptijd van deze acties wordt verlengd t/m 11 juli 2021. Voor verdere vragen kun je contact opnemen met de ticketaanbieder. Ook voor deze tickets geldt dat een bezoekdag en tijdslot  gereserveerd dient te worden op de website (“ik heb al een ticket”). 

Ik ben reeds in het bezit van een ticket via een loterij (zoals BankGiro Loterij en Nationale Postcode Loterij). Kan ik op een ander moment naar het park gaan? 
Heb je een reservering gemaakt in de periode van dinsdag 15 december t/m dinsdag 18 mei via een loterij, dan ontvang je vanuit de betreffende loterij een bericht met de nieuwe code, zodat je, op het moment dat het park weer open is een nieuwe reservering kan maken. Voor verdere vragen omtrent tickets via een loterij kun je contact opnemen met de ticketaanbieder via info@uitstapjenaarkeuze.nl of info@dagjewegnaarkeuze.nl. 

Waar kan ik mijn auto parkeren?
AquaZoo heeft een ruim parkeerterrein, houd hierbij afstand! (Parkeren tegen betaling). Kom je met de auto? Dan is een parkeermunt verplicht. De parkeermunt is online en aan de kassa verkrijgbaar. Heb je een parkeerabonnement, dan kun je daarmee gewoon uitrijden. 

Ik heb nog een kortingsbon, kan ik deze gebruiken?
Als de geldigheidsdatum correct is wel (deze kunnen we verlengen met het aantal dagen dat wij gesloten zijn geweest) 

Kan ik ter plekke extra geld opnemen?
Ja, dit is mogelijk. 

Ik heb een horeca combi-deal gekocht via de website. Kan ik deze nog gebruiken?
Je kunt jouw aangekochte horeca combi-deal gebruiken bij jouw volgende bezoek. 

Mocht uw vraag en antwoord niet bij bovenstaande informatie staan kunt u telefonisch contact opnemen via 0511–431214, maakt u keuze 3.